O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

piątek, 24 lutego 2023

Poza nawiasem

 W domach z kartonu
na przedmieściach dużych miast
mokną na deszczu
powstające osiedla
ludzi bez domu

w poczekalniach dworcowych
udają podróżnych
w parku na ławce
nieprzespane noce

w środkach komunikacji
uciążliwi nawet na odległość...

pod kościołem -
czekają na zmiłowanie
dobrego Boga
i litościwych ludzi

spotkasz ich wszędzie
choćbyś nawet nie chciał

ten świat
konsekwencją bezprawia
biedy, ubóstwa, braku pracy
patologii...

równoległy świat
obok nas

skuteczna pomoc -
podanie ręki
przynosi owoc -
pomnożony
dopóki nie zniknie
takie bytowanie
jak wyrzut sumienia
opuszczonych ludzi 
spoza nawiasu
.
Teresa G.
24.02.2023 r.
.
Wariacja wiersza Barbary Rosiek  pt. "Bezdomność".

------------------------------------------------------------------------------

"Bezdomność" - Barbara Rosiak
.
Na śmietniku dusz
przykryta kolorową gazetą
(po deszczu odchodzi druk)
zapomina o głodzie miłości
żebrałam Panie Boże
nie o litość dla pokonanej
nie o nowe serce
pragnęłam odejść z niewoli
nie potrafiłam
tak kochałam
że zabroniono kochać
choroba duszy jedna na milion
mały procent ludzkości
wszechświat Droga Mleczna
rytm obolałej krzywej pracy mózgu
to więzienie dla niepoczytalnej


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz