O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

niedziela, 17 marca 2024

Jaka pustka bez ciebie...(sonet szekspirowski)

 "Gdy ciebie nie ma nawet ptaki milkną" - Wiliam Shakespeare
.
Gdy ciebie nie ma, nawet ptaki milkną.
Myślami jestem, dzień i noc przy tobie.
Wspominam chwile, które sen przeniknął,
a teraz jestem, w bólu i żałobie.
.
Gdy ciebie nie ma, mrok pustkę roztacza,
gdzie mam się udać? by duszę ukoić.
Ból samotności, znów kręgi zatacza,
kiedy za oknem, wiosna chce się stroić.
.
Gdy ciebie nie ma, stoję przy rozstaju.
Nie cieszą żadne, wiosenne nowiny -
ni powrót ptaków, z tak dalekich krajów,
które wracają, już jak do rodziny.
.
Gdy ciebie nie ma - to we mnie przybicie,
ogarnia moją, duszę, oraz życie...
.
Teresa Grzywacz
17.03.2024 r.

cytat pochodzi z 97 sonetu Wiliama Shakespeare:
.

Jakże podobna zimie jest rozłąka
Z tobą, radości przelotnego roku!
Jakiż chłód czułem, w jakich żyłem mrokach!
Jaka grudniowa pustka była wokół!
A przecież właśnie przechodziło lato
I jesień płodna, cała w drogich plonach,
Niosąca wiosny urodzaj bogaty
Jak owdowiała i brzemienna żona.
Lecz dla mnie były te plony dojrzałe
Gorzkim owocem mego smutku tylko,
Bo czym bez ciebie jest lato wspaniale?
Gdy ciebie nie ma, nawet ptaki milkną
Lub taki smutek rozbrzmiewa w ich śpiewie,
Że drżąc przed zimą, liść blednie na drzewie.
tł. Maciej Słomczyński


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz