O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

piątek, 17 września 2021

Kasztanami jesień się zaczyna

Kasztanami jesień już nadchodzi,
cała w czerwieni, złocie i ruda.
Ach pamiętam gdy byliśmy młodzi,
to zbieraliśmy w parku te cuda.

Gdy mi dawałeś lśniące kasztany,
wiedziałam już żeś mój jest niezmiennie.
Nasze kasztany jak talizmany,
to drogocenne - szczęście zbawienne.

Kasztanami młodość przypomina,
długie spacery w ciepły wrzesień.
Tylko z tobą chodziłam do kina,
tylko z tobą byłam pełna uniesień.

Z przemęczenia zasypiałam senna,
całą noc śniłam o naszej miłości.
Rano wstawałam do szkoły promienna
i myślałam o naszej przyszłości.

17.09.2021 r.

.

Fascynacje
(ekfraza)
.
Jej oczy wzniesione -
błyszczą
jak po lampce szampana
kiedy otwiera się
zafascynowana tym
co kocha
i o czym marzy
ukazuje
morze pełne miłości
wtedy
w ruchu -
pięknie się w świetle mieni
i błyszczy cała
Jest jak muzyka
która pojawia się nagle
uderza
w najczulsze zmysły
i oszałamia
.
Teresa Grzywacz
07.03.2021 r.
.
Ekfraza do obrazu Roberta Woo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz