O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

środa, 26 lutego 2020

Wspomnienia

Frank O'Hara (1926-1966) i wariacje
jego wiersza pt. "Autobiographia literaria"

Autobiographia literaria
.
Gdy byłem dzieckiem
bawiłem się w kącie
szkolnego boiska
zupełnie sam.
.
Nienawidziłem lalek i
nienawidziłem gier, zwierzęta
nie lubiły mnie, a ptaki
odfruwały.
.
Gdy ktoś mnie
szukał, chowałem się za
drzewo i wołałem "jestem
sierotą".
.
I oto ja, centrum
wszelkiego piękna!
piszący te wiersze!
Pomyślcie tylko!
.
Frank O'Hara
****************************************** Wspomnienia . Kiedy byłam mała, lubiłam grać w klasy i po szkolnym boisku gonić za piłką. . Lubiłam też tańczyć, wspominam szkolne zabawy, nogi same mnie niosły w rytm muzyki. . Nienawidziłam złych psów, bojowych kogutów, koni narowistych i tych pędzących na oślep. . Nie wiem kiedy zaczęłam, przesiadywać w bibliotece i między książkami szukać, czytać i pisać. . Dzisiaj bagaż doświadczeń i wena dają mi słowa, układające się w wersy i wiersze. Ja po latach znów Piszę! widzicie to? . 27.02.2020 r.

2 komentarze: