O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

czwartek, 25 kwietnia 2019

jeszcze jedno spotkanie

HALINA POŚWIATOWSKA

jeszcze jedno wspomnienie
przed chwi­lą na­pi­sa­łam sło­wo
je­stem star­sza o sło­wo
o dwa
o trzy
o wiersz
star­sza - co to zna­czy star­sza
w abs­trak­cji któ­rą na­zwa­no hi­sto­ria
wy­zna­czo­no mi wą­ski prze­dział
stąd - do­tąd
ro­snę
w abs­trak­cji któ­rą na­zwa­no eko­no­mia
na­ka­za­no mi żyć
w abs­trak­cji któ­rą na­zwa­no czas -
błą­dzę
gu­bię się
i błą­dzę
w Me­tro­po­li­tan Mu­seum
w dzia­le egip­skiej rzeź­by
ka­mień uśmie­cha się ko­bie­cy­mi ustami

******************************************************
- Moja interpretacja do w/w wiersza  Haliny Poświatowskiej

*  *  *

jeszcze jedno spotkanie
zostanie na długo w pamięci

jestem bogatsza o radość
o czułość
o miłość
o nadzieję

bogatsza - co to znaczy bogatsza

w egzystencji którą nazwano trwaniem
wyznaczono mi wąskie granice
od - do

trwam

w egzystencji którą nazwano kulturą
kazano mi żyć

w egzystencji którą nazwano przemijaniem
żyję
idę
i przemijam

w paryskim Muzeum Luwru w Pawilonie Denon
na obrazie Leonarda da Vinci
Gioconda uśmiecha się tajemniczo

26.04.2919 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz