O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

niedziela, 5 listopada 2017

Jesienne talizmany

Letnie wakacje pożegnał wrzesień.
Czerwień rozpala jarzębin kiście.
Cichym szelestem nadchodzi jesień,
strącając do stóp, stubarwne liście.

Dzieci zbierają skarby jesieni.
W kieszeniach błyszczą brązem kasztany.
Pora jesienna świat nasz odmieni -
w mgłę otulony, deszczem skąpany.

Na czas zimowy i mroźnych więc dni -
dzieci schowają swoje kasztany.
Może gorący dzień im się przyśni -
taki jak latem, słońcem skąpany.

Lśniące kasztany to talizmany.

5.11.2017 r.




4 komentarze:

  1. Bardzo ładny wiersz dla dzieci. Lubię wiersze o porach roku. Ja również piszę wiersze dla dzieci.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wierszyk napisałam wczoraj, znów pełną frazą. Zauważyłam, że trudno jest mi panować nad akcentami.Ostatnia zwrotka, a głównie dziewiaty wers i zakończenie wymaga jeszcze dopracowania. Zrobię to w innym czasie. Cieszę się, że też piszesz dla dzieci, chyba kiedyś czytałam z takimi świetnymi zdjęciami ale gdzieś mi adres Twojego bloga zginał. Sama wykonałaś te wszystkie świetne zdjęcia? Wydałaś już jakieś tomiki?
    Pozdrowienia (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są robione przeze mnie.
      Jeszcze niczego nie opublikowałam, a Ty?
      Nie wiem, jak się do tego zabrać :(

      Usuń
  3. Na razie publikowałam tylko haiku w kilku zbiorowych antologiach haiku i dwóch antologiach poetyckich. Zamierzam wydać jakiś tomik haiku i takze tomik wierszy. Należe do kilku grup poetyckich i do grupy haiku na fb. gdzie mam swój profil.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń