O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Samotność

Człowiek rodzi się samotny
i samotny umiera - a pomiędzy
toczy się życie.

Samotność jest twoim "ja",
wzywa cię i prowadzi w pustkę -
chodź za mną, doznasz spokoju,
i radości. Jestem tu i teraz, twoim
powiernikiem i wybawieniem.

Samotność jest drogą, milczeniem,
modlitwą, wołaniem do Boga,
szukaniem światłości i prawdy,
poznaniem samego siebie.

Ja samotność, jestem nicością, ciszą,
jestem tobą, jestem twoim wszystkim,
co masz.

4.04.2018 r.
Moja inspiracja poniższym wierszem Thomasa Mertona
--------------------------------------

Jeżeli szukasz...

Jeżeli szukasz niebiańskiwgo światła,
Ja Samotność, jestem twą mistrzynią!
Idę przed tobą w pustkę,
Wznoszę dziwne słońca twoim nowym porankom,
Otwierając okna
Twego najgłębszego mieszkania.

Kiedy ja Samotność, daję ów szczególny znak,
Idę za mym milczeniem, idę tam, gdzie cię wzywam!
Nie bój się, który jesgteś bestią, który jesteś duchem
(Ty - Słowo i Ty - zwierzę),
Ja, Samotność jestem twym aniołem
I modlę się za ciebie.

Spójrz na pustą, bogatą noc,
Pielgrzymi księżyc!
Jestem umówioną godziną
Jestem "teraz", które przecina
Czas jak ostrze.

Jestem niespodziewanym błyskiem
Poza "tak" i "nie",
Zwiastunką Bożego Słowa.

Idź moją drogą, a ja cię przywiodę
do złotowłosych słońc,
Do słowa i muzyki, niewinnych radości,
Pozbawionych pytań
I bez odpowiedzi.
Bo ja, Samotność jestem twoim własnym sobą
Ja, Nicość, jestem twoim Wszystkim
Ja, Cisza, jestem twoim Amen!

Thomas Merton
Przełożył - Tadeusz Ross

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz