O Japonii: "Tak naprawdę cała ta Japonia jest czystym wymysłem. Nie ma ani takiego kraju, ani takich ludzi." Oskar Wilde

niedziela, 9 grudnia 2018

Wojenne refleksje

Na moją ojczyznę bezbronną,
najeźdźcy mogą wtargnąć
jak burza - niepowstrzymani,
lub nacisnać tylko guziki,
i wszystko obrócić w proch.

A ci co cudem ocaleją,
zażegnają wszystkie waśnie,
i do podziemia zejdą.

Odkurzą muzealne relikty,
i jeszcze raz zawalczą,
o wolną i niepodległą.

Polska ziemia bezbronna,
znów przyjmie do siebie,
wrogów i zdrajców - dwa metry
w głąb, by następne pokolenia
nauczyły się bronić dobra
przed złem.

05.12. 2018 r.
Moje inspiracje poniższym wierszem
Zbigniewa Herberta pt. "17 września".

==================================

17 września
Józefowi Czapskiemu
Moja bezbronna ojczyzna przyjmie cię najeźdźco
a droga którą Jaś Małgosia dreptali do szkoły
nie rozstąpi się w przepaść
Rzeki nazbyt leniwe nieskore do potopów
rycerze śpiący w górach będą spali dalej
więc łatwo wejdziesz nieproszony gościu
Ale synowie ziemi nocą się zgromadzą
śmieszni karbonariusze spiskowcy wolności
będą czyścili swoje muzealne bronie
przysięgali na ptaka i na dwa kolory
A potem tak jak zawsze - łuny i wybuchy
malowani chłopcy bezsenni dowódcy
plecaki pełne klęski rude pola chwały
krzepiąca wiedza że jesteśmy - sami
Moja bezbronna ojczyzna przyjmie cię najeźdźco
i da ci sążeń ziemi pod wierzbą - i spokój
by ci co po nas przyjdą uczyli się znowu
najtrudniejszego kunsztu - odpuszczania win
Zbigniew Herbert

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz